tirsdag 7. april 2015

Tanken på en ny dag

Hver kveld når jeg legger meg vil jeg ikke sove, jeg er så trøtt men tanken på å våkne opp til en ny dag er til tider veldig tung. De fleste sier, ny dag, nye muligheter. Man vet ikke hva som skjer neste dag. Det vet ikke jeg heller, men det er så lenge siden det var en god dag for meg at tanken på en ny dag er ikke lengre fristende. IKKE misforstå, jeg er takknemlig for hver dag jeg våkner opp og faktisk har muligheten til å leve og ha en hverdag det er bare at enkelte dager kan være litt tunge. Jeg vet ikke hvorfor jeg har det slik, men prøver å gjøre noe med det. Jeg har fått et skriv i fra legen min der han gitt meg en diagnose, maskert depresjon kaller han det. Det føles rart, dette er jo ikke meg?Jeg skal videre på flere samtaler for å finne ut av dette og få hjelp.

Det kommer til å ordne seg, det tar bare tid.

2 kommentarer:

  1. <3 Det er ikke alltid så lett å vite hvorfor man føler det slik. Hvis det hadde en enkel forklaring, så hadde vært SÅ mye enklere å fikse det. Når jeg fikk diagnosen ¨alvorlig depresjon¨ mange år tilbake, så fikk jeg blant annet spørsmålet hvorfor... Og det eneste svaret jeg hadde å gi var at jeg ikke visste. Veldig godt å høre at du får hjelp <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det er så vanskelig å vite, i tillegg så føler man eller i hvertfall jeg meg så utrolig dum fordi jeg føler det slik om du skjønner hva jeg mener. Skjønner godt at du bare kunne si at du ikke visste, ting hadde nok vært annerledes om man visste hvorfor. Ja det har egentlig foregått ganske lenge, og det hadde nok blitt enda lengre hvis ikke mamma hadde tatt tak i det så jeg er veldig glad for det nå selv om det er veldig tøft å gå gjennom denne prosessen.

      Slett